Szeretettel üdvözöljük megújult weblapunkon!

A KárpátKlub Egyesület 2015-ben jött létre azzal a céllal, hogy népszerűsítse és megismertesse Erdélyt, a hagyományait, a vidékeit, az embereit.

A KárpátKlub természetjárást, hagyományőrzést, honismeretet és környezetvédelmet jelent. Velünk eljöhetsz Erdélybe, ha még nem voltál, de mindig vágytál. Ha már voltál, de valami újra vágysz, akkor is tarts velünk. Hívjuk a haladó Erdély-járókat is, akik mar látták a standard látnivalókat és valami újra, érdekesebbre,  nagyobb kihívásra vagy csak egy más szemszögre vágynak. Mi nem csukott szemmel járunk a világban, hanem átélünk és tapasztalunk: első helyen van nálunk a természet, stb.

Nem kell kontinenst váltani a nagy élményhez, nem kell órákat repülni és százezreket költeni a nagy kalandra, hiszen néhány órányi távolságra itt vannak a mi nagy hegyeink, városaink, tájaink és embereink, ők mindig hívnak és visszavárnak. A Radnai gerince, az Al-Duna varázslatos tájai, a Bihar barlangjai és sáfránymezői és ezer más látni- és felfedeznivaló itt van csak a szomszédban. Fedezd fel velünk a Kárpát-medencét!

Természet:

Igyekszünk tetten érni a természet ciklikus változásának a csodáit: sáfránymezőket nézünk májusban, rododendron-virágzást júniusban. Amikor elolvad az utolsó hó májusban, vagy amikor az első hó lehullik októberben, a magashegységek csodálatosak. A lombhullató erdők sárgulása, a nárciszmezők virágba borulása mind csodák: nem engedhetjük meg magunknak, hogy behunyt szemmel elmenjünk a csoda mellett, hiszen egy életben csak néhányszor adatik meg, hogy ezeket láthassuk. Mottó: érezd, hogy élsz!

Természetjárók vagyunk, köztünk kikapcsolódhatsz, feltöltődhetsz. Természetjárás során nem vagyunk teljesítményorientáltak, hanem inkább gyönyörködünk a természet kis és nagy titkaiban, mindig van elég időnk fényképezni és felfedezni, mi sosem sietünk. Igyekszünk, hogy velünk minden generáció megtálalja a számítását. Minden, átlagos fizikai kondícióban levő személy jöhet velünk túrázni.  Ezenkívül barlangászunk, raftingolunk, magashegyen túrázunk, esztenát látogatunk, szurdokokba merészkedünk. Mottó: gyalogolni jó!

Kultúra:

Igyekszünk a lehető legmagasabb színvonalon megismerni A Kárpát-Medence városait, tájait, falvait, a régió történelmét, földrajzát, építészetét. Képzett helyi idegenvezetőkkel dolgozunk együtt, akik nemcsak jól ismerik vidéküket, de ott is élnek, ezért tájékozottak a mindennapok valóságában. Városnézéseink során mindig szakítunk elegendő időt, egy sétára, egy kávéra, hogy átéljük a hely hangulatát. Megmutatjuk a helyi rejtett nevezetességeket, benézünk a tisztaszobákba, felpróbáljuk a népviseletet, részt veszünk a helyi rendezvényeken, betekintünk a kulisszák mögé. Táncházakat, folklóresteket szervezünk a népi kultúra iránt érdeklődőknek.

Szállás:

Az elszállásolás élménye szervesen hozzátartozik klub szellemiségéhez. Szállásaink minden esetben helybeli magyaroknál vannak, előmozdítva a magyar-magyar ismerkedést és a kölcsönös kapcsolatokat. Legtöbb szállásunk faluturizmus rendszerben van, a programok úgy vannak szervezve, hogy legyen idő elbeszélgetni a helyiekkel, megismerni életmódjukat, hogyan élnek, mivel foglalkoznak, hogyan beszélnek. Igyekszünk elkerülni a nagy szállodákat, amelyek mindenütt egyformák, előnyben részesítjük a kis, kényelmes, bensőséges magánszálláshelyeket, panziókat, ahol minden esetben igazi magyar, színvonalas vendéglátásban van részünk.

Jelenlegi határainkon túl él kétmillió magyar ember, akiket néha felkeresni nemcsak illő kötelességünk, de nagy élményt is jelent minden ilyen találkozás. A KárpátKlub dolgozik a magyar-magyar kapcsolatok előmozdításán, szállásaink mindig magyar helyen vannak, elmegyünk a magyar rendezvényekre, ellátogatunk a mélyszórványba és a rejtett falvakba. Felkeressük a peremvidékeken, esetleg szórványban elő magyarokat, amivel tudunk, segítünk, viszünk magunkkal jó szót és jóindulatot és erősítjük az összetartozás érzését. Mottó: egy vérből valók vagyunk.

Külön kérésre és előzetes egyeztetés nyomán bármit megszervezünk, csapatépítő tréningeket, városnézést, hegymászást, kalandparkot, folklórestet, stb. mindent, amit Erdély nyújtani tud.